
La Fundació Cardona Històrica (FCH), entitat que gestiona el Parc Cultural de la Muntanya de Sal i comercialitza la Sal de Cardona, ha rebut una aportació de 3.600 euros per contribuir al finançament d’un tamisador vibratori per obtenir diferents tipus de sal.
Aquest aparell proporciona diversos granulats i, d’aquesta manera, possibilita la creació de nous formats i productes i impulsar la comercialització de la sal.
El director de Banca d’Institucions de CaixaBank a Lleida, Víctor Martínez, i el director de l’oficina de CaixaBank a Cardona, Jaume Gramunt, s’han reunit amb el director general de la FCH, Francesc Ponsa, per conèixer de primera mà el projecte de la Sal de Cardona i fer efectiva la col·laboració.
Pura, cristal·lina i amb valor afegit
L’origen de la sal de Cardona es deu a l’evaporació d’un mar interior fa uns 36 milions d’anys. Des de temps immemorials, ha gaudit de fama i renom degut a la seva major capacitat saladora i a les virtuts medicinals atribuïdes per la saviesa popular.
La sal extreta del jaciment de Cardona és de màxima puresa (amb el 99’97% de clorur sòdic). S’obté d’esmicolar la roca extreta del cor del diapir de la vall salina de Cardona.
També té el valor afegit de contribuir al manteniment, conservació i divulgació del patrimoni natural, històric, monumental i industrial de Cardona. La FCH reinverteix els beneficis de la venda de la sal en la conservació del seu patrimoni i, a més, contribueix a l’adquisició d’hàbits d’autonomia personal i social a les persones usuàries del Servei de Teràpia Ocupacional de l’AMISOL, que són els encarregats d’envasar i etiquetar la Sal de Cardona.
La FCH és una entitat sense ànim de lucre que treballa per la difusió del coneixement, la valorització social, la conservació, la rehabilitació i la gestió del patrimoni cultural, turístic i monumental, artístic, natural, paisatgístic i documental de Cardona.